Reis richting Laos - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Reis richting Laos - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Reis richting Laos

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 Oktober 2010 | Thailand, Chiang Khong

We mochten relatief uitslapen vandaag. Er was geen programma in de ochtend. Dus iedereen deed een beetje wat ie wilde. James en ik hadden echter andere plannen. James had mij gevraagd of ik met hem naar een kookcursus wilde gaan. Hij kon niet koken vertelde die mij, maar misschien konden we het daar wel leren. Ik heb hem maar niet verteld dat ik wel kon koken, want anders durfde hij gelijk niet meer.

Na een goed ontbijt werden we opgehaald door de cursus leidster. Eerst naar de lokale markt voor de inkopen. Wat een producten allemaal! Nog nooit zoveel groentes gezien. Wist ook niet dat er zoveel verschillende aubergine soorten bestonden of knoflook of uien. Wordt wel een probleem als je dit in Nederland gaat zoeken denk ik.

Daarna naar de keuken. Dit is in de tuin van een huis buiten de stad. Hier kregen we de fijne kneepjes van het vak te leren. Uiteindelijk was het natuurlijk onze lunch. Lekker gegeten, maar iets om nooit meer te doen. Dit soort cursussen zijn erg beperkt en vooral erg duur!

Bij terugkomst in het hotel snel uitchecken want we gaan vanmiddag op weg richting Laos. We moeten een reis maken in mini bussen gedurende minimaal 4 uur. Dat wordt een lange zit! Gelukkig voor de dames werd er regelmatig gestopt voor toilet bezoek.

Tevens werd er gestopt bij een hele bijzondere tempel. Zelfs zo bijzonder dat ie nog niet in de Lonely Planet staat. Deze tempel, wat......, word zelfs nog helemaal gemaakt. De tempel is ontworpen door een zeer beroemde Thaise kunstenaar. De tempel is echt prachtig; hij is helemaal wit. De tempel is wit omdat de koning dat graag wilde. Hij wil namelijk graag ook een tempel nalaten in zijn regeer periode. En wel eentje die een typische stijl heeft. Nou dat is deze tempel wel!

De tempel, inclusief zijn bijgebouwen, zijn allemaal wit. Helemaal belegd met spiegeltjes. Binnen is de belangrijkste ruimte beschilderd met beelden van deze tijd. Dus Michael Jackson, Star Wars, Avator en andere iconen van deze tijd zijn er afgebeeld. Daarboven is een heel groot monster getekend. In de ogen van dit monster zie je een afbeelding van oud President George Bush en Osama Bin Laden. De schilderingen zijn nog niet geheel af; er word nog dagelijks aan gewerkt. Met de hand natuurlijk, een enorm werk. Vooral als je ziet wat er nog allemaal gedaan moet worden.

Eindelijk kwamen we aan in de grens stad Chang Khong. Ons hotel is letterlijk in de bomen gemaakt. Erg mooi! We moeten buiten douchen; ben benieuwd morgen.

Morgen gaan we grens met Laos over, dus vanavond uitleg over de procedures. Weer een visum regelen met de bijbehorende papierwerk. Maar goed dat is effe schrijven.

Uiteindelijk naar een restaurant gegaan om wat te eten. Het restaurant is aan de rivier de Mekong gelegen. Aan de overkant ligt Laos!

Bij het teruglopen naar het hotel heb ik nog even een Thaise massage genomen. Even een uurtje ontspannen, dacht ik. Nou sommige momenten was het toch behoorlijk pijnlijk. Maar goed, je moet dit ook vaker doen volgens de bevolking. Lekker makkelijk praten is dat. Hier kost een massage €5 per uur; in NL ben ik dat al kwijt aan parkeergeld. De voetmassage was heerlijk.

Daarna snel naar bed, want morgen hebben we een hele lange reis voor de boeg.

We gaan morgen Laos binnen. Deze trip duurt 2 dagen. In Laos zelf hebben we heel beperkt internet begrijp ik van de gids. Dus ik zal de updates moeten bewaren tot later.

  • 08 Oktober 2012 - 13:56

    Mama:

    Hallo Mark

    Ik had precies dezelfde ervaring met die massage ; ik kwam er meer gebroken uit dan dat ik erin ging !!!
    Spannend nu op de boot , ik ben benieuwd naar je ervaring .
    Hier alles oke , zo z'n gangetje ; dit weeknd komen de kindjes logeren en daar verheug ik me al weer op
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Indo China

Mijn reis deze keer bevat Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2012

Angkor part II

29 Oktober 2012

Angkor

28 Oktober 2012

Dancing roads

27 Oktober 2012

Trieste dag

26 Oktober 2012

Tot ziens Vietnam, welkom Cambodja
Mark
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 18649

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 02 November 2012

Indo China

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Land van de draken

06 September 2010 - 28 September 2010

Peru: De mysterieuze erfenis van de Inca's

28 September 2008 - 18 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: