Dancing roads - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Dancing roads - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Dancing roads

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 Oktober 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

We moesten weer vroeg op vandaag. Vandaag gaan we naar onze laatste avontuur.

Helaas bleek onze standaard bus maat niet beschikbaar te zijn. We kregen een enorme touringcar als vervanging! Dat betekend genoeg ruimte voor iedereen.
Helaas bleek de bus ook niet bestand tegen de zogenaamde dancing roads van Cambodja. De wegen zijn zo slecht van kwaliteit dat je constant heen en weer wordt getrild op je stoel. Niet echt fijn!

Na een paar uur ben je dit echt zat, maar helaas geen alternatief hiervoor. Ze werken hier en daar aan de weg, maar dat duurt nog jaren ben ik bang.

De omgeving waar we doorheen rijden is prachtig. Allemaal rijstvelden en kleine dorpjes. De mensen wonen hier op palen, want de gebieden stromen nog al eens onder met rivier water. De weg ligt dan ook op een dijk.

Onderweg gestopt in de geboorte plaats van Pal Pot. Niets te zien, maar een goede lunch plaats.

Na in totaal 7 uur kwamen we eindelijk aan in Siem Reap. Het hotel lag op een strategisch plek buiten het centrum, dat wel helaas. Maar ook hier weer genoeg Tuk Tuk's. In totaal 2000 stuks!

Eerst weer onze kamer opgezocht en weer gedeeltelijk uitgepakt. Ook hier is internet een probleem. Blijkt dat je gewoon met een schakelaar een Wifi access point aan en uit kan zetten. Na een paar uit en aan bleek er toch muziek in die dingen te zitten.

Na de vermoeiende rit waren we toe aan een frisse duik in het zwembad. Heerlijk voelt het dan!

Onze oriëntatie wandeling was vandaag aan het einde van de middag. Het stadje is eigenlijk een grote straat, die zich op een gegeven moment splits in twee straten. Tussen die V liepen weer allemaal kleinere straten. Hier speelde het hele even af voor de toeristen. Elke straat had wel zijn specifieke doelstelling. Zo waren er pubstreets en Night Markets.

Eerst maar eens een lekkere rug, nek en hoofd massage gedaan. Die hadden we wel verdiend dachten we. Vervolgens een lekker ijsje genuttigd bij de Blue Pumpkin.

Omdat we gezamenlijk gingen eten in een restaurant vanavond zijn we in de stad gebleven. Dus we zijn maar weer eens de markt op gegaan. Te weinig tijd om echt iets leuks te vinden.

Het restaurant voor vanavond serveerde traditioneel Khmer gerechten zoals Lok Lak. Dat is gebakken stukjes vlees met een pepersauce op bedje van tomaten en komkommer. Hier bovenop serveren ze dan ook nog een gebakken ei. Dit natuurlijk met gestoomde rijst. Erg lekker!

Tijdens het diner word er een traditionele dansshow opgevoerd, de zogenaamde Apsura dansen. Wel leuk om te zien, maar na een tijdje vallen ze veel in herhalingen.

James en ik zijn op tijd terug gegaan, want we waren behoorlijk kapot. Nog even het wereld nieuws doorgenomen en vervolgens naar bed. Want morgen moeten we extreem vroeg op.