Cruz del Condor - Reisverslag uit Cabanaconde, Peru van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Cruz del Condor - Reisverslag uit Cabanaconde, Peru van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Cruz del Condor

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 September 2010 | Peru, Cabanaconde

Vroeg op en vroeg weer op weg. Allereerst boodschappen doen voor een lunch, want die gingen we onderweg eten.
We stopten allereerst bij de Cruz del Condor. Dit is een uitkijkpunt waar je ´s ochtends Condors kan zien. Ongelooflijk mooi! Prachtig om die grote beesten daar zien te vliegen. Dit zijn de grootste vliegende vogels ter wereld met een spanwijdte van meer dan 3 meter! Ze vliegen daar gewoon vrij rond.
Inca beschouwden deze dieren als goden. Zij aten de zieke mensen en dieren op. Een soort "Jezus" van de Incas.
Helaas is dit uitkijk wel heel populair. Er stonden dan ook vele mensen te verdringen voor een foto. Maar goed foto´s hebben we! Een ongelooflijk ervaring. We hebben allemaal een adrenaline rush gekregen.
Daarna gingen een trekkig doen. Wandelen door de terassen. Wel mooie uitzichten en af en toe nog een condor. Maar wat was het een heftige tocht. Iedereen vergeet telkens dat wel op 3200 meter hoogte zitten. Dat merken we wel. Je bent snel buiten adem en sommige krijgen behoorlijk hoofdpijn.
Veel klimmen over rotsen en smalle paadjes. We liepen op een geven moment over een riggel. Links rotswand, rechts de afgrond. Nou gewoon doorlopen en vooral niet na gaan denken!
Onderweg geluncht en daarna weer door. Nu ging het voornamelijk naar beneden. Maar dan op allemaal ongelijke rotsblokken. Behoorlijk zwaar
We kwamen allemaal voldaan in het hotel. Helemaal kapot en behoorlijk bruin geworden.
Hier kregen we ook gelijk het programma voor morgen medegedeeld. Iedereen keek elkaar behoorlijk geschrokken aan, maar dat is voor een volgend verslag.
Groetjes
Mark

• 17 September 2010 - 11:22

Pa En Ma:

Hoe staat het met de cavia,s ?

Wat een spannende tochten , goed om de lijn vast te houden !!!
    liefs mama en papa