Ontdekken Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Ontdekken Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Ontdekken Hong Kong

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

22 Oktober 2011 | Hong Kong, Kowloon

Ondanks vakantie toch vroeg wakker weer! Ontbijten in de ontbijtzaal. Erg westers ontbijt hier, weer even wennen. Al hoewel de noedels zal ik niet missen bij mijn ontbijt. 

Vandaag wil ik naar de Chinese wijk gaan op Hongkong island. Hongkong island is het meest bekende denk ik. Hier landen de engels en plantte ze de vlag ( nu possesion street). De Engelsen haalden veel Chinezen naar het eiland om het vuile werk laten doen. Toen ze merkten dat er wel heel veel mensen kwamen, hebben ze het eiland in tweeën gedeeld: het westen voor de Chinezen; het oosten voor de europeanen met als grens Aberdeen street. Dat is nu nog steeds zo; tenminste de chinezen wonen graag samen en in hun wijk. Het Europese gedeelte van Hongkong staat helemaal vol met wolkenkrabbers en winkelcentra. 

Eerst met de langste roltrappen ter wereld naar boven ( het eiland bestaat uit oude bergen) en vervolgens naar beneden lopen. 

Allereerst kom ik langs Man Fo tempel; de belangrijkste tempel van Hongkong. Erg spiritueel en druk! Weinig ventilatie, dus de wierook prikt in de ogen en beneemt je de adem.

Vervolgens de wijk ingelopen. Het stikt er van de flatgebouwen met woningen erin; beneden zijn de winkeltjes. Elke straat heeft zijn specialiteit qua winkel. Sommige straten zijn behoorlijk bekend. Zo is er een straat waar ze Chinese geneeskrachtige kruiden verkopen. Hier zie ik ook voor het eerst winkels met gedroogde vogelnestjes. Schijnen goed voor de huid te zijn. Ze zijn behoorlijk door, vooral de nestjes van goede kwaliteit. Enorme winkels waar mensen met de hand allerlei gedroogde zaken zitten te sorteren. Hoe beter de kwaliteit hoe duurder. Bijna alles wordt gedroogd en is dan ook verkrijgbaar. De geur is niet echt lekker. 
Ook is er een straat waar ze ginseng verkopen, voor in de thee. 

In de possesion street is het allemaal begonnen. Hier hebben de Engelsen voet aan wal gezet en hun vlag gepland. Nu is het een drukke straat. 

Ook in dit gedeelte van Hongkong ligt Hollywood road, met zijn antiek winkels. Een en al terracotta paarden en andere afbeeldingen, allen uit de Tang dynastie. Al die winkels naast elkaar zijn net een museum zo. Prachtig om te zien. Misschien ooit voor mij weggelegd. 

Het leuke van Hongkong is het dat wel wat wegheeft van een westerse stad. Er zijn allemaal leuke restaurantjes en barretjes. In een van deze zaakjes een lekkere salade gegeten. 

Vervolgens door naar de St. Pauls cathedraal aan de Europese kant van Hongkong island. Niet erg bijzonder, maar wel een mijlpaal in de geschiedenis. Verder is er niet veel te zien aan deze kant, tenminste niet in loop afstand. 

Aansluitend gegeten in Soho, waarna ik weer terug ben gekeerd naar Victoria harbour. Daar heb ik de lasershow nu wel goed kunnen zien. Echt spectaculair vond ik het niet, maar was wel de moeite waard. 

Met de metro terug naar mijn hotel. Mijn hotel ligt midden in Kowloom, het winkel paradijs. Ik heb nog nooit zo veel mensen op straat gezien als hier! Hele straten zijn afgezet alleen voor de wandelaars. Er is van alles te koop zowel in de winkels als op straat zelf. Enorm druk. Lijkt wel koninginnedag! 

Na een tijdje rondgelopen te hebben, ben ik naar het hotel terug gelopen. Wilde even bijkomen. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Kowloon

Land van de draken

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2011

Ontdekken Hong Kong

21 Oktober 2011

Aankomst Hong Kong

20 Oktober 2011

Laatste treinreis

19 Oktober 2011

Fietstocht

18 Oktober 2011

Aankomst Yangshou
Mark
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 18632

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 02 November 2012

Indo China

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Land van de draken

06 September 2010 - 28 September 2010

Peru: De mysterieuze erfenis van de Inca's

28 September 2008 - 18 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: