Reis dag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Reis dag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Reis dag

Blijf op de hoogte en volg Mark

18 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Relatief vroeg op. Sommige waren extra vroeg opgestaan voor de zon's opgang, maar ja door de bergen zie je dat natuurlijk niet. Volgens mij waren James en ik een van de weinige die dat reeds doorhadden.

Ze hebben een druk programma voor ons samengesteld. Maar eerst natuurlijk ontbijten. Deze keer met omeletten! Ik ga hier helemaal dichtgroeien volgens mij.

Gelukkig daarna ochtend gymnastiek; 429 treden naar het uitkijkpunt. Prachtig om het gebied zo eens te zien. De hemel was nu ook niet zo grijs, waardoor het een mysterieus sfeertje had. Natuurlijk ook 429 treden naar beneden. Eenmaal beneden een lekkere duik genomen in het water; heerlijk even bijgekomen van de ochtend.

Vervolgens snel douchen en aankleden; we moesten weer lunchen. Natuurlijk weer een Vietnamese schotel met vis. Wat mis ik de biefstuk, boontjes met gebakken aardappelen!!!!! Ik had totaal geen honger en dus veel laten staan. Het was ook erg droog allemaal.

Weer met zijn allen de bus in en terug naar Ha Noi.

Hier hebben we nog een paar uurtjes voor ons zelf. James en ik zijn naar de Joma gegaan; dit is een soort StarBucks. Even een koffie gedronken en take away sandwich besteld. Vandaag staat er namelijk weer een 13 uur durende reis op de planning.

Met onze lokale bus naar de treinstations en vervolgens zoeken naar onze coupe. Deze keer een luxe slaap trein en wel de Reunification trein. We hebben nu vier personen in een afgesloten ruimte. Ieder krijgt een daarbij een tandenborstel, flesje water en wat snoepjes.

Eerst natuurlijk de noodzakelijke controles van kaartjes en het voorlezen van een uitgebreid reglement, zowel in het Engels als in Vietnamees. Dat voorlezen werd elke voorafgegaan door een compleet Vietnamees concert. Als laatste nog de meldingen dat er geen wapens aan boord mogen zijn en of we vooral geen benzine willen meenemen. Volgens onze gids gebeurt dat namelijk wel regelmatig door de Vietnamezen.

Onze sandwich smaakt erg lekker. Na een paar potjes kaarten, waarvan ik er eindelijk eentje van won, ben ik maar onder de dekens gekropen. Morgen wacht ons weer een lange dag.

  • 19 Oktober 2012 - 11:38

    Pa:

    Hoi Mark,
    Ziet er allemaal gelikt uit. Zie de foto's wel komen..Alleen: ik vind het knap om 's morgens extra vroeg op te staan om de zonsondergang te zien....Moet je maar eens uitleggen hoe dat werkt als je weer thuis bent! Groetjes pa (en geniet er verder van).

  • 19 Oktober 2012 - 12:33

    Mark Arntz:

    Oeps! Aangepast

  • 19 Oktober 2012 - 13:25

    Cindy:

    Biefstuk, boontjes en gebakken aardappelen, ik heb het genoteerd. Zal zorgen dat het aanwezig is als je thuis komt.
    veel liefs Cindy

  • 20 Oktober 2012 - 09:06

    Erik:

    Hoi Mark,

    Ik heb nu eindelijk eens tijd om je reisverslagen te lezen, het is weer een indrukwekkende reis die je aan het maken bent.
    Mooie verhalen, die zou je moeten bundelen en uitgeven!

    Ik zie je als je terug in NL bent, moeten we toch echt eens wat afspreken!!
    Fijne reis verder en geniet ervan,

    Groetjes Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Indo China

Mijn reis deze keer bevat Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2012

Angkor part II

29 Oktober 2012

Angkor

28 Oktober 2012

Dancing roads

27 Oktober 2012

Trieste dag

26 Oktober 2012

Tot ziens Vietnam, welkom Cambodja
Mark
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 18729

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 02 November 2012

Indo China

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Land van de draken

06 September 2010 - 28 September 2010

Peru: De mysterieuze erfenis van de Inca's

28 September 2008 - 18 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: