De Great Wall - Reisverslag uit Peking, China van Mark Arntz - WaarBenJij.nu De Great Wall - Reisverslag uit Peking, China van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

De Great Wall

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 Oktober 2011 | China, Peking

We moeten vroeg op vandaag! Iedereen was daadwerkelijk om 7 uur bij de bus. We gaan vandaag naar de Chinese Muur.

Na een rit van 2 uur over snelwegen, komen we aan bij de muur. Wat blijkt! We moeten eerst klimmen om er daadwerkelijk te komen. Eventueel is er een kabelbaan naar boven. Toch maar gaan lopen. Dat bleek niet zo goed te zijn. Het was een behoorlijke tocht. Na eindelijk boven te zijn, was het echt schitterend. Echt heel bijzonder. Mooi uitzicht en die muur dan!

Allemaal wachthuizen en daar tussen heel sierlijk de muur zelf. We konden hier zelf lekker op lopen. Maar sommige stukken zijn behoorlijk steil, dus weer klimmen.

We waren vroeg, dus redelijk rustig. Naarmate de dag voorbij ging, werd het steeds drukker. Die Chinezen zijn trouwens knap brutaal! Allemaal voordringen en duwen! Je moet je echt soms in de massa gooien om verder te komen.

Je komt trouwens allemaal groepen tegen. Kwam zelfs de groep tegen, die ik als alternatief had gekozen. En inderdaad de oudjes ware daarin hoog.

Met de glijbaan naar beneden. Ook een belevenis op zich.

Qua lunch is het trouwens wel uitzoeken in kraampjes. Echt weer iets om ziek te gaan worden.

Daarna naar het hotel om bij te komen. 's avonds weer gezamelijk Chinees eten! Was gisteren heerlijk, dus waarom moeilijk doen. Wel ander restaurant deze keer.

• 04 Oktober 2011 - 10:27

Jorg:

foto's foto's foto's!

• 04 Oktober 2011 - 11:46

Mama:

Fijn te lezen dat je er zo van geniet !!!
    We kijken uit naar de volgende berichten
    liefs papa en mama

• 04 Oktober 2011 - 19:37

Rutger:

De ogen worden weer eens door je uitgestoken ;) Maak er een mooie reis van Mark en zoals Jorg al aangeeft zijn wij benieuwd naar de foto's. Laat ons maar een beetje meegenieten.

• 05 Oktober 2011 - 11:06

Claudia:

Ha Mark,
    Groetjes vanuit el gouna.
    Maak veel mooie foto's en veel plezier!!!
    En geniet van t ( zo te zien) mooie weer daar.
    Clau.