Laatste ochtend Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Laatste ochtend Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Laatste ochtend Sjanghai

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Oktober 2011 | China, Sjanghai

De laatste ochtend in de metropool Sjanghai. Een heel andere stad als Beijing. Maar weer een prachtige stad.

Helaas hebben we de afgelopen dagen de Chinese censuur meegemaakt. Eigenlijk nog steeds moet ik eigenlijk zeggen. Facebook en gmail zijn beiden geblokkeerd. Dus kan ik mijn e-mail niet lezen. Dat moet dus wachten. Sorry voor het niet antwoorden dus!

Ook is het lastig om hier internet toegang te vinden. De publieke plekken zijn tergend langzaam. Het hotel heeft geen internet voor gasten. Dus we moeten naar cafés en restaurants voor Wifi access. Ik zit nu dan ook in Dunkin Donuts te internetten. Maar ja dat mag maximaal 30 minuten, waarna we worden weggestuurd. Gelukkig kan ik hier nu wel wat foto's plaatsen.

Ik houd mijn blog nu bij op mijn iPad. Zodra ik weer Wifi ergens heb zal de verhalen plaatsen. Ik vond de plaatjes belangrijker dan de afgelopen dagen, dus die komen nog.

Vandaag verrekken we weer uit Sjanghai om met de trein naar Xsian te reizen. Dit wordt onze langste treinreis, eigenlijk van onze hele trip.

Vanmorgen eerst krijgsraad gehouden (klinkt als mijn vaders!) voor de komende dagen. We kregen te horen dat we nu toch echt de binnenlanden ingaan, met de bijbehorende ontberingen. Ben benieuwd! Tot nu toe was het aardig luxe. Over twee nachten sta ik oog in oog met het terracotta leger! Kan bijna niet wachten.

Daarna even wat rond gewandeld over een toeristische markt. Geen idee wat mee te nemen als souvenier. Alleen maar tassen, Shirts en andere namaak rotzooi. Dan maar onderweg eens kijken.

Veel groetjes vanuit Sjanghai!

  • 08 Oktober 2011 - 17:03

    Claudia:

    He Mark,
    Nou wat een verhalen zeg! En leuke foto's!!! Nu nog een van dat boomhuggen!? Ben jaloers, groetjes, nu alweer vanuit koud Nederland.
    Clau.

  • 09 Oktober 2011 - 14:54

    Mama:

    Leuk om zo je reis te volgen !!!
    Met ons alles oke ; het regent weer eens , maar ja we zullen het ermee moeten doen . Ben benieuwd naar je reactie van het terracotta-leger ( in Assen vond ik het al indrukwekkend )
    groetjes en we wachten op de volgend verslag .
    liefs mama en papa

  • 10 Oktober 2011 - 10:48

    Mieke:

    Een heel bijzondere reis zo te zien. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Heel veel plezier en de groetjes van ons 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Land van de draken

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2011

Ontdekken Hong Kong

21 Oktober 2011

Aankomst Hong Kong

20 Oktober 2011

Laatste treinreis

19 Oktober 2011

Fietstocht

18 Oktober 2011

Aankomst Yangshou
Mark
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 18645

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 02 November 2012

Indo China

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Land van de draken

06 September 2010 - 28 September 2010

Peru: De mysterieuze erfenis van de Inca's

28 September 2008 - 18 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: