De eerste mooie dagen - Reisverslag uit Nazca, Peru van Mark Arntz - WaarBenJij.nu De eerste mooie dagen - Reisverslag uit Nazca, Peru van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

De eerste mooie dagen

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 September 2010 | Peru, Nazca

Ik zit nu in Nazca! Ja,ja bekent om zijn lijnen in het zand.

Afgelopen dagen waren behoorlijk vermoeiend. De eerste dag met de bus naar het zuiden, naar het stadje Pisco.

We hebben gelijk ook een start gezien van de diversiteit van het landschap hier. Eerst allemaal woestijn en rotsten, danweer allemaal fruitbomen en groentevelden. Hooggebregten in de verte en aan de andere zijde de oceaan. Ongelooflijk mooi allemaal.

Pisco was zeer bijzonder om te zien. Dit stadje is in 2007 getroffen door een aardbeving. En tot op dit moment wordt er nog gebouwd. Echter door corruptie duurt het allemaal wel heel erg lang. Er staan nu veel kartonnen huizen, die door de chinese overheid zijn gebouwd. Erg triest allemaal om te zien.

Na de aankomst in het hotel zijn we naar het vogelreservaat geweest ten zuiden van de stad. Prachtig om gieren en andere vogels in het wild te zien. Wel lastig om die vogels tijdens vlucht te fotograferen.

De volgende dag maken een boottocht naar een eilanden groep voor de kust. Dit is een broedplaats voor duizenden vogels! Ik heb er nog nooit zo veel bijelkaar gezien. Tevens waren hier zee-leeuwen, pelikanen en dolfijnen te zien. Erg mooi. Trouwens deze eilanden hebben een grote rol gespeeld in de economie van het land. De poep van deze beesten werd verkocht als mest voor landbouw. De kunstmest heeft echter roet in het eten gegooid. Nu wordt het alleen nog verwijderd omdat anders de rotsen kunnen afbreken door het gewicht.

Na de prachtige boodtocht waren we allemaal verkleumd door de kou. Dus een kopje koffie ging er goed in. Daarna een stuk gereden richting Nazca.

Onderwerp gestopt op een plaats waar ze Pisco maken. Dit is het nationale drankje. Wordt gemaakt van druiven en heeft een alcohol percentage van 43%. Het wordt vaak gemengd met limoensap en suiker. Ik vind het nogal smaken naar stookolie, maar goed. Natuurlijk moesten we allemaal proeven.

Dan doorrijden naar Nazca. We reden door de vlaktes waar de lijnen staan. Een klein voorproefje gehad op de uitkijktoren. Vandaag staat de vlucht over de lijnen op het programma. Je kan ze namelijk niet zien vanaf land!

En nu op naar het ontbijt!

Groetjes,

Mark

• 10 September 2010 - 10:29

Angélique:

Klinkt als een hele indrukwekkende, afwisselende (en intensieve) reis!
    Beetje leuk reisgezelschap?