Steak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Steak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Steak

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

27 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Vandaag hebben een touristische tour gemaakt. Naar Statue Island met de Statue of Liberty. Gelukkig was het vroeg dus kon ik snel op de ferry komen. Eerst natuurlijk helemaal door de screening heen, maar goed dat is USA!!

Toch een machtig mooi beeld moet ik zeggen. Ik wist trouwens niet dat de heer Eiffel heeft meegeholpen aan het beeld. De binnenkant dat wel, maar toch wel een weetje denk ik.

Je mag niet meer in het standbeeld zelf komen, dus ben ik er maar omheen gelopen. Daarna de ferry weer genomen richting New York City / Battery Park. Om daar te komen, moet je langs Ellis Island.

Dit eiland is opgericht door de federale regering om de immigranten te controleren en op te vangen. Dit gedeelte heb ik maar eens overgeslagen.

Nadat ik weer op vaste land stond, ben ik naar Macy's gegaan. Dit is de grootste winkel ter wereld. Wat kleren ingeslagen en toen terug naar het hotel.

In het hotel was Irmo namelijk nog steeds aan het werk. Gelukkig was ie snel klaar hierna en zijn we de stad ingegaan.

Beiden hadden we zin in een echte steak. De concierge van het hotel prees een bepaald restaurant aan. Daar zijn we maar op ingegaan. Toen we daar aankwamen was het meer een slagerij aan de buitenkant.

Eenmaal binnen bleek het een restaurant te zijn. Hier laten ze het vlees nog zelf rijpen. Ook gebruiken ze nog hout als brandstof voor hun ovens! Ik moet toegeven echt heerlijke steak. Zoals sommige reeds weten zijn de portie hier een stukje kleiner in vergelijking met die in Europa. Zo is een steak hier enorm. Maar hij was heerlijk mals.

Hierna afscheid genomen van Time Square. Toch wel een erg apart plein moet ik zeggen. Druk, maar ook wel weer erg bruisend.

We zijn nu druk bezig de koffers te pakken, want morgen gaan we naar Washington DC.

Ik weet niet hoe het met internet is geregeld in Washington, DC. Dus jullie moeten misschien even wachten op een nieuw bericht.

Groeten en tot horens,

Mark