Laatste vakantie avond - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Laatste vakantie avond - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Laatste vakantie avond

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Vandaag was mijn laatste echte vakantiedag. Morgen gaat de cursus beginnen. Ik ben benieuwd!!

Gisteren zijn we naar het Air and Space museum geweest. Eerst door de bewaking heen, inclusief tassen controle en dan kon het feest beginnen.

Allemaal zalen met zeer uitgebreid de geschiedenis van de luchtvaart. Inclusief de Writt brothers en natuurlijk Fokker!! Ja, ja, zelfs wij NL hebben een beroemdheid in de luchtvaart. Heel veel vliegtuigen staan uitgestald en kunnen bewonderd worden. Toch wel groot zo'n Boeing 747.

Tevens werd de ruimtevaart uitgebreid besproken. Toch wel mooi om eens te zien hoe zo'n pak er nu echt uitziet. Ook was er veel informatie te vinden over hoe ze daar nou kwamen. Er was een filmpje te zien, waarin de overheid de mensen achter de maanlanding onder de aandacht brachten. Zoals hele groepen mensen die bijvoorbeeld de kleren met de hand in elkaar zetten! Echter wel grappig om te zien.

Daarna was het tijd bij te komen. Effe wat gedronken (wat dat was in het museum verboden), en toen naar het hotel terug. Het was zo warm buiten, dat we effe wilde bijkomen.

'S Avonds wilden we naar een leuk restaurantje gaan en daarna stappen. Het restaurant hadden we snel gevonden. In Georgetown zijn er gegoon te vinden. Het restaurant dat we hadden uitgekozen bleek een heel beroemde te zijn. John F. Kennedy heeft zijn vrouw Onassis hier ten huwelijk gevraagd!! Ja, dat wordt hier uitgebreid uitgemeten door de zaak.

Hier kwam Irmo ook gelijk in contact met een amerikaanse traditie: ID controle bij het bestellen van alcohol!! Maar goed daa r kwamen we snel doorheen. Het biertje smaakte heerlijk. Toch raar dat ze het in NY nooit gevraagd hebben.

Na het eten zijn we naar de haven gelopen. Hier zou het volgens de Loney Planet erg druk zijn. Nou dat was niet overdreven. Wel erg gezellig. Dus nog een biertje en ID controle.

We waren beiden helemaal kapot van de dag, dus toen maar terug gelopen naar het hotel en naar bed.

Om vervolgens lekker uit te slapen. Het ontbijt hebben we in een echte Amerikaanse Diner gegeten. Wel gezellig.

Lekker bijgekomen in de Starbucks; heerlijk een capuccino en de locale krant.

Hier is Irag toch wel veel in de krant. Ook de aanschaf van militair materiaal voor de golfstaten en Israel wordt hier uitgebreid besproken.

Daarna zijn we gaan winkelen in Georgetown. Hier in US is alles 7 dagen per week open.

Helaas begon het al snel te regenen, dus maar gaan schuilen. Aangezien het maar bleef regenen zijn we terug gegaan naar het hotel.

Hier bleek mijn collega uit NL aangekomen te zijn. Met z'n allen gegeten in het restaurant.

En nu naar bed, moet om 6 uur op!! Dat wordt effe slikken morgen.

Gegroet allemaal en tot horens.

Mark

• 30 Juli 2007 - 08:32

Pa:

ID controle? Goed teken! Dan denken ze kennelijk dat je nog onder de 21 bent. Eigenlijk een compliment dus. Succes morgen. Groeten, pa

• 30 Juli 2007 - 09:48

Jorg:

haha, ja pa daar zat ik ook al aan te denken, hoezo vragen ze dat, lijkt met wel duidelijk toch? misschien had de barmand zelf een borrel op? ;)