New York City!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu New York City!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

New York City!!

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

25 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Ik ga proberen om eens via deze weg een dagboek bij te houden. Kan ik ook wat fotootjes enz bij plaatsen.

Vandaag wilden Irmo en ik naar de Statue of Liberty gaan. Hiervoor moesten we helemaal naar lower Manhattan. Gelukkig hebben ze hier een metro. Eenmaal daar aangekomen zagen we dat er wel heel veel mensen op hetzelfde idee waren gekomen!! Nou dat wilden we toch ook weer niet. We gaan het morgen nog eens proberen, maar dan nog vroeger.

Toen maar richting het WTC terrein. Het is wel raar om daar te staan. Je ziet er niets meer van, behoudens een grote bouw put. Toch weet je dat het daar een hel moet zijn geweest. Het memorial is er nog niet, dus je ziet hier en daar bloemen los liggen. En als je rond de straten er omheen loopt dat merk je er helemaal niets meer van. Nog steeds heel druk en veel verkeer.

Gelunched in een parkje en daarna door naar Wallstreet.

Onze volgende stop was China Town en Little Italy. Het was net of we in een film terecht kwamen. Die wijken zijn ontstaan om de immigranten met elkaar te laten leven. Hier kunnen ze hun eigen taal spreken en leven op hun eigen manier en gebruiken. Niet wetende natuurlijk dat dit later een probleem geeft voor de integratie. Sommige mensen kunnen nog steeds geen engels.

Daarna was SOHO aan de beurt. Vooral hippe winkels in dit gebied. Wel een aangename verandering in vergelijking met Upper Manhattan. Geen grote billboards en veel verkeer. Lekker relaxed. Irmo heeft zijn eerste aankopen hier gedaan. Hier is trouwens ook een Apple Store. Niet zo groot als de andere, maar wel een stukje rustiger. Hoe langer ik er over nadenk, mijn volgende computer wordt een Apple denk ik.

Als laatste zijn we dwars door Greenwich Village gegaan, opzoek naar de Buddha Bar !! Ja, want die wilde ik wel even zien. Errrrrgggg mooi, moet ik zeggen. Groot Buddha beeld in het midden, en daarom heen allemaal stoeltjes en tafeltjes. Aan de zijkanten twee grote barren en lounge banken. Erg relaxen. Helaas zijn de prijzen er ook naar. Dus daar moeten we nog even over nadenken!! Verder erg mooi.

Verder gelopen naar de Subway en toen naar het Hotel terug. We kunnen in iedergeval zeggen dat veel beweging hebben gehad.

Groetjes allemaal en tot horens weer!!

  • 26 Juli 2007 - 08:32

    Jorg:

    haha, lachen verzonnen. Dokter, waar ben jij nu! top! gaaf zeg die verhalen. Die buddha bar zou ik graag op de foto zien. klinkt heel gaaf. enjoy!

  • 26 Juli 2007 - 14:53

    Erik:

    N-joy! NY

    groeten,

    Erik

  • 27 Juli 2007 - 16:28

    Mama En Papa:

    Leuk om via deze site te vernemen wat jullie alzo doen .Hier is alles oke!Geniet ervan en we kijken uit naar een volgend bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2008

Update.....

15 Oktober 2008

Storm

14 Oktober 2008

Bon dia!!

08 Oktober 2008

Weekend!! Duikervaringen!

03 Oktober 2008

Weekend
Mark
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 18642

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 02 November 2012

Indo China

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Land van de draken

06 September 2010 - 28 September 2010

Peru: De mysterieuze erfenis van de Inca's

28 September 2008 - 18 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: