Op de thee bij George W. Bush - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu Op de thee bij George W. Bush - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Arntz - WaarBenJij.nu

Op de thee bij George W. Bush

Door: Mark Arntz

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag vroeg opgestaan en alles ingepakt. Met een limousine naar het vliegveld gebracht. Helaas geen strech auto, maar toch wel naar NL maatstaven groot.

Op het vliegveld snel ingechecked, want we waren toe aan ontbijt.

De beveiliging is hier trouwens een stuk strenger dan op Amsterdam. Eerst werd alle baggage gecontroleerd op vloeistoffen (werd gevraagd). Daarna alles op de band, schoenen uit en riem af. Die werden allemaal gechecked door rontgen.

Wij zelf moesten in een cabine stappen, waar met lucht op je geschoten werd. Hier werd gecontroleerd of je in aanraking bent geweest met explosief materiaal.

Toen waren we eindelijk door de beveiliging.

Het vliegreisje was deze keer kort (35 min). In washington, DC vlieg je bij de landing over de binnenstad. Erg leuk om alle monumenten te zien liggen.

Na de landing naar het hotel. Perfecte kamer kan ik wel zeggen. Hier zal ik dus 4 weken logeren.

Na het inchecken zijn we gelijk de stad ingegaan. We hebben de wandeling gemaakt langs het Lincon Memorial, Washington Memorial. Het Vietnam memorial was weer erg indrukwekkend.

Effe langs 1600 Pennsylvania Avenue gelopen, maar helaas had Bush geen tijd voor een kopie thee.

We hebben even rondgekeken op de Mall, zodat we een idee hadden wat we allemaal konden gaan doen. Oh ja, voor degene die nog nooit in DC zijn geweest. De Mall is het gebied tussen het Washington Memorial en het Capitol. Hier liggen alle musea aan.

Eenmaal bij het Capitol aangekomen, moesten we rennen voor de regen en onweer.

Gelijk gegeten in een restaurant dat door de Lonely Planet is aanbevolen. Was erg lekker Mexicaans.

Daarna terug naar het hotel voor koffie. Helaas blijken ze hier geen espresso te serveren. Wel bleek er een restaurantje achter het hotel te liggen, die dat wel schonken. Dus daar maar even gezeten. Was erg lekker na zo'n lange dag.

Groetjes,

Mark

• 28 Juli 2007 - 15:29

Pa:

Hoi kerel! Zo gaat dat altijd. Je bent niet stem gerechtigd in de States. Dan heeft Bush ook geen tijd voor je. Groeten en veel plezier, pa

• 28 Juli 2007 - 17:31

Jorg:

fijn dat de kamer top is! daar slaap je niet zo vaak en zeker niet zo lang! mazzelpik ;)